vad är det bästa med dagen?

Jag kan liksom inte bestämma mej. Antingen den härliga eftermiddagen med promenad & mys med min faster som jag & Alvin haft. Eller de trevliga samtalet med min gammla arbetskompis. Eller att vår ursnygga soffa kommit & står som en smäck i vardagsrummet. De är svårt att välja så det får helt enkelt bli en kombo av alla de tre ting! 
& att Alvin sov till halv tio imorse, nog för att de inte gynnade mej eftersom jag måste upp med Lillan.
Vi försökte väcka honom i vad som tycktes vara en evighet men det var blank omöjligt. Så snälla, snälla farmodern kom & skjutsade Nova till dagmammornas samlingslokal. Hon är en klippa den där kvinnan.
Vi har sådan tur vi i våran familj.
Ja, nu tänker ni kanske att "varför drar hon inte bara upp pojken ur sängen & knatar iväg?".
Jo de ska jag säga er, när denna pojke väl sover ordentligt skulle jag vara fullkomligt elak rak igenom hjärtat om jag väckte honom när vi faktiskt har en familjemedlem som gärna ställer upp sådana här gånger.
Punkt.


Så här snygg är soffan. Vi har ett litet större vardagsrumsbord också, så de ser egentligen inte så här fjuttigt ut. Väggen där fönstret är ser också en aningens kal ut men dit ska förmodligen mina gravidmagar upp.
De blev som sagt en läder soffa denna gång & jag är SÅ nöjd, bara att torka när Alvin eventuellt (mest troligt) kräks.
Den är måttbeställd & Tomas gjorde ett duktigt jobb med tumstocken!

Lite av vår snygga väggtext som kommit upp i vardagsrummet.

Tomas skaffade bärhjälp i form av sin bror. Kolla vilken smart arbetsfördelning han gjort!
Tomas är alltså närmast bild.

& här försöker hans käre bror ta sej ut genom ytterdörren.

Hej hopp! De här har varit en bra dag. Nu återstår bara lite tid på Alvins elektrodträning. Sedan sängen som gäller för dom små. Imorgon är det ass./faster dag för Alvin & dom skall bege sej till habbens bad. Jag & Nova ska spendera förmiddagen på ÖF då dom öppnar igen efter juluppehåll imorgon.
                                                                                                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0