från punkt till punkt

1. Jag försöker dra ner på mitt godisintag. Detta resulterar i att jag läser goda middagsrecept så fort jag har tid. Jag sitter & dreglar framför datorn & skriver snabbt ner recepten i min recpetbok. Tur i alla fall att mitt slisksug kan botas med mat istället. Ser framemot storhandlingen på torsdag & sedan skall här prövas nya recept.

2. Nova var lika trött i afton & somnade själv, dock i våran säng men det sprollar oss ingen som helst roll. Hon har verkligen roligt hos Anita. På väg ner från Anitas trappa idag säger Nova "oh, vad jag har haft roligt!". Det är så mycket kramar & pussar innan vi tar oss iväg hem igen. Idag kom jag & Alvin tidigare & plingade på dörren precis vid mellis. Så vi satte oss vid bordet vi också. Mysigt att få en pratstund med alla gullungar där.
Sedan när ytterkläderna skulle på va jag tvungen att lägga ner Alvin på golvet. Då ropar Nova efter sina kompisar "vem vill komma & titta på min Alvin?". Vi bestämde oss helt enkelt för att ställa ut honom i eftermiddags. Ett mycket vackert konststycke. & dyrt, oh, så dyrt!

3. Alvins rum är ÄNTLIGEN färdig målat. Vitt & fint! Nu ska bara lister tillbaka & väggtext upp. Sedan måste jag finna nya hissgardiner & sådant krims. & Tomas ska bygga ihop ett bollhav. Okej, han ska bygga "bassängen" bollarna & Alvin ska ligga i. Bollarna behöver han inte bygga. Känns som överkurs för den stackarn.

4. I helgen blir vi helt barnfria. Från fredag afton till söndag någon gång. De är farmodern & farfadern som vill låna barnen våra. & vi valde att låna ut dom. Farmor & farfar har lånekort på våra stjärnor & vi vet att dom alltid är duktiga på att lämna tillbaka i tid. Så vad gör vi då? Vi planerar inte så mycket. Jag ska sova på morgonen. Länge. På fredagkväll ska vi till Umeå med svägerskan & hennes familj för att testa något som möjligen heter "facerzone" eller likande.
Nova ringde farmodern i eftermiddags & beställde tacos till middag någon av dagarna. De är de lyxiga med mor&farföräldrar, man behöver liksom bara be en gång så serveras de.

5. Nu blev jag riktigt godissugen. Bäst att googla lite mer recept & "ögonmätta" min mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0