trötter & trötter

Vi hade två VÄLDIGT övertrötta barn här hemma där vid halv sju i afton. Den ene (Alvin) grinade. Den andre (Nova) blev arg. Ja, hon blev så arg så hon tydligen behövde vara själv. & dessutom lägga sej i sin egen säng. & dessutom somna där själv. Hon har inte somnat i sin egna säng på gud vet när. Hon somnar alltid i våran säng & sedan flyttar vi över henne när vi går i säng.
Så det blev en tidigt kväll för dem båda. Nova behöver de verkligen efter en dag hos Anita & eftersom hon ska upp imorgon (trots att hon inte lämnas fören 9 måste jag alltid väcka henne). Alvin får ju gärna somna lite senare på kvällen för att förhoppningsvis sova några fler timmar in på natten, men inget man kan göra åt ifall ögonen är trötta.

Nova hade i alla fall inga problem med att bli lämnat hos Anita idag vilket jag hade misstänkt. Hon ville bara in i lekrummet direkt med Anita. Ingen kram fick jag ens, bara Alvin.
& sedan har hon spenderat dagen med sin bästa kompis Filip (kanske den snällaste 4åring jag träffat).
Lyxigt att få en hel dag med sin bästis! Bara Nova, Filip & Anita.

Jag & Alvin har varit ute. Lekt & myst. Imorgon hoppas jag vädret är lika gudomligt som de varit idag, då ska vi ut igen. Sedan skall elektroderna kopplas igen.

Nej, nu ska jag slappa så de sjunger om de!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0