Toabesök ger intressanta samtal

Nova gick i säng strax innan åtta i kväll. Men John Blund har lyst med sin frånvaro. Hon har legat till sängs hela tiden utan att klaga. Hon har stirrat ut i mörkret, hon har sjungit och tagit hand om sin nalle. Nyss ropade hon på mej för hon ville att jag skulle ta bort sänghimlen. Samtidigt nämde hon att hon hade ont i magen så jag föreslog ett toabesök. Och där hade vi ett långt samtal om en lillebror. Hon sade att hon så hemskt gärna ville ha en. Hon skulle tillochmed låna ut sin älskade snutte till bebisen. Och hon ville bära honom. Hjälpa mej byta blöja och allt sådant. Sedan var det givet att vi skulle prata om hennes och Alvins tid i min mage. Om att dom sparkade och buffade. Och att pappa legat i farmors mage. Att Nova kom ut ur min mage och Alvin kom ut ur min snippa. Sedan fick vi helt enkelt gå och prata med Tomas om det hela. Om vad bebisen skulle kunna tänkas heta. Frank (Josephines fina son), Melwin (Novas kompis Mys lillebror) och Filip (Novas bästa kompis) var Novas förslag. Gud vad jag älskar alla dessa samtal! De är så intressant att höra vad som rör sej deras små huvuden. Dom har ju liksom så mycket på hjärtat som behöver få komma ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0