ofrivillig sovmorgon

Imorse var det dags för sjukhusbesök för både fadern & sonen i familjen. Alvins tid styrdes efter Tomas. Så jag & Alvin skulle slippa ta sjukresa. Alvin skulle fixa sitt nya ståskal, testa de, kapa de & sådan trix. Så meddelade dagmamman om tidigare lämning på Nova då sjukhusbesöket var klockan 09.00. Klockan 08.45 ringer jag upp på dagmammornas samlingslokal där en av dom andra dagmammorna svarade. Dom hade minsann undrat var damen hållt hus. Vart hade vi då varit? Sovandes i våra varma & sköna sängar!

Jovisst ser ni, vi försov oss. De är ju livsfarligt när Alvin väl sover ordentligt, då ignorerar vi väckarklockan också.

När jag vaknade 08.30 slet jag av Tomas täcket & skrev "DU SKA VARA PÅ SJUKHSUET OM 30 MINUTER". Sedan in på Novas rum & levde om lika mycket där tycktes de som för hon hoppade upp ur sängen. Det kändes förjäkligt.

Vi insåg rätt fort att vi inte skulle hinna. Så Tomas fick åka iväg på sitt besök medan jag & barnen stannade hemma. Ja, Nova fick ta ledigt. Kändes inte alls roligt att börja dagen så där & direkt skicka iväg henne.

Som tur va fick Alvin en ny tid redan idag, så Tomas åkte direkt hem efter sitt besök & hämtade mej & Alvin. Nova ville inte med utan ville till morfar & leka affär istället.

Men attans vad dagen blir fel alltså, nu orkar jag liksom inte ta tag i saker & ting. Slappar bara. Skulle verkligen behöva tömma tvättstugan så de är klart för hantverkarna. & skruva ihop min nya crosstrainer jag köpte idag (ja, jag lovar att jag ska uppdatera er i om jag verkligen kommer använda den flitigt) men de va så fruktansvärt mycke att skruva ihop & sådant har jag inget tålamod till.

Alvins arbetsteraput ringde nyligen också. Kommunkvinnan hade kontaktat henne ang. blivande badrummet & dom hadde gått igenom ritningen som blivit gjord (av en kommungubbe) & dom ansåg att de skulle bli för litet, i alla fall. Så nu blir det ett litet akutmöte på fredag för att filura i hur vi ska kunna göra de större. Vi behöver ju en ganska stor dusch eftersom man måste hjälpa Alvin i duschen tex. & hans skötbord är ju trots allt 140 cm långt, så här långt. Nu har vi väl trots allt redan löst detta problem, en vägg som skulle rivas från början kommer troligen måsta stå kvar för att toan på så sätt ska bli större. Sedan skall de funderas i om ett fönster måste byggas igen (annars är det två fönster).

Ja, så det kan gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0