magsjuka

Vi börjar det nya året med magsjuka & en natt på sjukan. Jag & Alvin kom hem igår. Misstänkt vinterkräksjuka. Insjuknade så här långt är då Alvin, systers karl & min vän Josephines dotter Jackie.
Jag tyckte mej må lite konstigt igår morse & ville hem från sjukan så fort som möjligt, men det utvecklades inte till något annat än hunger. De är de bra med att vara matglad, man klarar sej tydligen från det mesta då. Man blir bara mer hungri istället.

Så Alvin lever på vätskeersättning tills han tar emot sondnäringen.
Igår var han en utslagen hjälte som sov mer eller mindre hela dagen & plötsligt hade dagen övergått till natt & han fortsatte sova gott. Inte konstigt då att han väljer att slå upp ögonen tidigt.

Gjorde just ordning lite frukost till mej själv & medan låg Alvin på mage på sin röda träningsmatta i vardagsrummet. Han vill ju helst ha sitt huvud till vänster när han ligger på mage. De är tungt att vrida huvudet åt höger.
Men efter träning på M&W har han faktiskt lyckats bättre med detta.
Så, till saken, när jag står & gör frukost börjar han snacka så fasligt så jag undrar vad han babblar om. Då ligger han med huvudet åt höger & nu ska han tydligen bara ligga så. & babbla & babbla.
& snutta på handen.
& kanske somna igen.
Jag gillar hans utvecklingsfaser. Gillar dom starkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0