Livet

Som sagt hade Nova stora problem med att somna igår. Inte fören där kring tolv föll ögonen igen. Hon hade verkligen mycket att tala om. Jag är ju inte alltid som alla andra föräldrar heller så jag tog fram ett fotoalbum från när Alvin var en bebis och sedan kollade vi på alla bilder. Det allra första kortet som blev taget på Alvin togs så att jag skulle få se honom ordentligt eftersom han ganska fort togs från mitt bröst eftersom han inte andades (varken doktor eller barnmorska uppfattade detta då han kom ut, utan lade honom på mitt bröst). Efter detta flyttades han upp på barn4 men jag kunde inte följa med upp direkt, därför togs alltså kortet. Det är någon i en vit rock som håller i honom. Så Nova frågade vem som höll i honom. Jag svarade en doktor. Då säger hon "gjorde han illa sej när han föddes?". Vi har inte pratat så ingående om Alvins förlossning och varför han inte kan göra allt de där som Nova kan. Hon har liksom aldrig undrat över detta. Inte tycker hon de är konstigt heller att han inte kan gå och så. Vi berättar mycker för henne om Alvins problematik men vi har som sagt aldrig gått in på varför det är som de är. Så jag svarade henne "ja, det gjorde han". Sen var de inte mer med det. Hon reagerade inte över att han hade sond i näsan heller. Trots att hon aldrig sett Alvin med de tidigare. Men jag förklarade i alla fall att de är som en knapp på magen fast den går genom näsan. Barn är verkligen enkla varelser! Såklart ville hon då ha med sej några kort på sej själv som bebis till dagmamman imorse. Hon packade ner dom i ryggsäcken och snabbt åkte dom upp när vi öppnade dörren till Anita. Men hon lämnade kortet som föreställer henne när hon just kommit ut ur min mage. Hon tyckte det var lite väl mycket blod. Och idag är det bara Nova och Anita. Så Anita lär få höra mycket bebisprat under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0