hon har växt så de bara sjunger om de i natt

Igår kväll somnade Nova på soffan. När jag bar i säng henne väckte jag henne lite & sade att "nu har du ingen blöja på dej, du är bara en nakenfis. Så du kan inte pinka i sängen. Du måste kliva upp på toan ifall du blir pinknödig". De va en vild chansning eftersom senast vi testade (de va Nova som ville då) var på nyårsafton & då hann hon inte sova länge innan sängen var rejält blöt. Men nu ska ni få höra, Lillan har klarat sej galant i natt. Vi har varit upp vid 2 tillfällen. Först där vid 01.00 tror jag de va. Då vaknade hon efter att ha drömt & Tomas följde henne på toan. Sedan följde jag henne där vid 06.00. & nu är vi nyvakna & hon har tömt blåsan igen.
Hon blev alldeles lyrisk & sa "se du mamma, vad jag har växt?!".
Hoppas de går lika bra kommande nätter.
Fast egentligen tycker jag inte att det är någon brådis.

Nej, nu ska vi försöka starta denna dag, sakta men säkert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0