Hans rum tar form medan han är ur form

Det är Alvin rubriken talar om. Han är alltså ur form och vi misstänker att sjukdom är på ingång. Tre av fyra har ju trots allt drabbats av förkylning. Nog vore det en vinst om Alvin slapp, vilket jag hade hoppats på. Men risken är väl ganska stor trots allt att han åker dit. Men hoppet finnes ju fortfarande. Att va ur form kan man ju bara vara, utan anledning så att säga. HÅLL TUMMARNA! Hans rum börjar i alla fall ta form och det blir så ljust, fint och mysigt! Fattas dock fortfarande lite saker trots ett besök på ikea igår. Bland annat en vit tavelhylla som jag insåg idag att han behöver. Och bollhavet. Massa tyger i olika färger. Och flytta gungan som är i Novas rum till Alvins. Slut resultatet blir nog väldigt bra vill jag tro. Annars är de rätt lugnt nu. Nova ligger i säng och sover medan Alvin myser hos fadern i väntan på John Blund. Därefter väntar föräldrarnas myskväll framför en film. Imorgon är det åter dagmamma som gäller för Nova. Jag och Alvin tar dagen som den kommer, utifrån dagsformen. Sedan väntar besök på kommunhuset för att tala om vår bostadanpassning. Det är ju så illa att vår toa fortfarande inte är påbörjad!!! Så imorgon tar vi oss ton! Idag har vi haft besök av min moster och Rolf. Det var på tiden! Och plötsligt var Nova och Rolf så pass bra vänner att dom kramades! Jag har skickat tre tradera paket. Plockat undan. Stökat fram. Städat undan. Ätit enbart onyttigt och sliskigt och fortsätter med de hela kvällen. Blivit arg och irriterad över kommunen. Jag, pappa och Tomas laddade varandra. Undrat när jag ska få tillbaka något läs-sug och insett att jag förmodligen måste vänta tills Håkan Nesser skriver något nytt som jag vill läsa. Det var SÅ länge sedan jag läste att jag inte ens kommer ihåg sist. Förmodligen var det i Göteborg i augusti. Och nu ska ja göra oordning lite kvälls medicin till lilleman så han förhoppningsvis kan somna snart. Bästa medicinen mot ur-formhet är sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0