Att läsa bok

Äntligen har Nova ro om kvällarna till att lyssna på en saga. Jag älskar den stunden, då jag högtidligt får läsa (jäspar dock alltid av någon anledning när jag läser högt. Varför gör man de?). Syster och jag (hon vill gärna påstå att alla är hennes) har en massa böcker kvar sedan vi va små och va med i någon Disneyklubb. Vi har tidigare tagit ner några styckna och sedan köpt några nya. Nu börjar dock alla vara lästa flera gånger om och det är ju alltid roligt att hitta nya favoriter. Därför passade jag och Nova på att knata upp på vinden medan Alvin sov för att hämta ner resten av Disneyböckerna. Nu har vi brett ut alla på vardagsrumsgolvet bara för att titta på dom och fundera på vilken vi skulle kunna tänka oss att läsa i kväll. Förmodar att dom kommer ligga spridda över hela huset mest varje dag för hon bär gärna med sej böckerna. Men böcker är en bra sak! Nej, nu ska här göras något vettigt. Vi har blivit så fasligt sega på morgonen. Alvin och jag hann somna om innan Nova vaknade och Alvin sover ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0