torsdag

Daglig uppdatering skulle förmodligen vara trevligt för dom få trogna läsare jag har, men bloggen faller liksom ut ur mitt huvud. Många gånger när jag väl sitter för att skriva vill ingen text komma dessutom. Eller så blir jag avbruten mitt i. Eller så ångrar jag mej när jag skrivit klart. Detta får helt enkelt funka. Att texten kommer lite nu&då. Oftare ibland medan mindre andra gånger. . .

Det går nästan oförskämt bra för Nova att sluta med snutten. Inte ett ord om den. Ja, endast när hon berättar att hon slutat då. Andra natten var inga som helst problem. Förutom att hon inte riktigt visste vart hon skulle ha händerna. En brukar ju hålla snutten & den andre har hon i munnen (ja, tummen då). Men nu när snutten åkt bort suger hon inte på tummen heller. Känns skönt att det är gjort nu. Då behöver vi kanske inte oro oss över framtida tand problem. Ja, jag skriver kanske för våra stackars barn kanske får moderns stå-åt-alla-håll-tänder. Eller så får dom sin faders raka-så-de-finns-inte-tänder. Det ser i alla fall lovande ut så här långt!

Alvin har äntligen fått ordning på sin kropp igen. & direkt kommer pratet tillbaka, den klara blicken & glädjen. Underbart! Som sagt finns det nästan inget värre än när Alvin är tyst. Då vet man att något inte är rätt. Att något besvärar honom ordentligt.
I övrigt väntar de tandläkarbesök & inskrivning på barn2 nästa vecka. Inskrivning då han ska opereras måndagen den 28:e. En testikel har inte trillat ner & nu måste man ta till kirurgi. Man ska helst vara hemma från förskola/skola i en vecka efteråt, de är ju inga problem för Alvin. Men desto värre får man inte cykla på 1 månad. Det innebär med andra ord att han inte får va i gå-stolen på en hel månad, borde i alla fall vara så eftersom de är sadel & samma tryck. Men de måste ju göras. & bättre det görs under vintern än sommaren. Men operationer är ALDRIG roliga. Avskyr sövning. När man ska lämna honom där inne i salen & sedan bara vänta. 

Renoveringen går framåt enligt planerna. Dom har ännu inte stött på några oförutsedda hinder. Det är fortfarande inga problem att ha dom i hemmet. De är trevliga & lättsamma typer. Om 2 veckor tror dom att de är dags att sätta upp våtrums matta på golv & väggar.
Vi gjorde en impuls resa till IKEA igår & fick med oss badrums inredningen hem. Slut resultatet skall nog bli bra vill vi tro.

I helgen väntar tvspels dag/kväll för Tomas & hans vänner. Jag tror jag tar barnen och flyr hemmet. Hoppas moster min är ledig & önskar sällskap?! Ringer imorgon kära moster & hör :)

Nu väntar myskväll, så vi höres när vi höres gott folk! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0