morgon 0330?

Nova kom till vår säng 0330 i natt. Det har blivit lite av en vana att hon kommer över där kring 03-tiden. I natt var dock Alvin vaken då så eftersom hon kom in till oss tänkte jag smita ut med Alvin. Lyckat, klart Lillan skulle med då. Så hon har hunnit klä sej & äta frukost. Men nu står ögonen i kors & snart har hon nog somnat om. Min ögon står också i kors för den delen, men jag har ju inte samma möjligheter till att somna om. Brodern har som inga direkta planer på att sova.

Idag blir det förmodligen sjukhuset igen för att kolla koncetrationen på epilepsimedicinen. Var ju in förra måndagen & då var den ganska hög & man trodde hans spasticitet kunde bero på de. På torsdagen var han in & byte medicin i hockeypucken & helgen har varit rätt bra. Men så började de om igår, han spänner sej extremt mycket. Så kanske sänkningen av epilepsimedicinen inte var nog. Eller så behöver han höja medicinen i hockeypucken. Eller så är det något helt annat. & de är inte så lätt att klura ut. Jag klämmer & känner. Tittar & inspekterar. & OROAR mej. Får ont i hjärtat av att se honom så här. Det känns så förbannat orättvist. 

Min stora rädsla kring Alvin är att hans höfter ska hoppa ur led eller att blindtarmen ska brista. Så jag klämmer & känner speciellt mycket på dessa områden. Kollar så benen är lika långa. Trycker på magen, men hur lätt är de med en metalldosa på halva magen? Jag har bett om att man ska operera bort blindtarmen i förebyggande syfte, men doktorn lovar mej att man inte skulle missa en blindtarmsinflammation på sjukhuset. Oj, vad jag litar på dom då!

Nej, sjukhuset blir vår plats idag. & hem ska jag ha med mej en mjuk-i-kroppen-Alvin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0