kläd-bytar-damen

Nova har blivit en kläd-bytar-dam. Hon byter kläder flera gånger om dagen. Men de gör oss inget. Kravet är dock att lägga tillbaka alla kläder i garderoben. De gör hon också. Längst ner i garderoben i en hög. Men i garderoben är dom i alla fall. Jag får inte plocka fram kläder åt henne längre. Alltså har mina möjligheter till att styra hennes klädval minskat en hel del. Hon har blivit sin egen kläd-chef. Det känns lite jobbigt faktiskt. För de är en sak jag verkligen gillar. Att stå framför barnens alla kläder & omsorgsfullt välja (okej, de gör jag verkligen inte varje dag). Nu kan hon liksom bli randig upptill & prickig ner till. Men vem gillar att ha någon som bestämmer över ens huvud? Klart dottern skall få välja, men jag kan ju utan hennes vetskap försöka styra lite. De kan man väl få?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0