Åter sjukdom

Igår när jag skulle gå till sängs ropar Nova på mej. Hon ligger naken utan täcke och säger att hon måste klä på sej. Jag tror då att Lillan fått för sej att det är morgon. Men så känner jag på henne och kan snabbt konstatera att hon åkt på feber. Snabbt efter de säger hon att hon behöver kräkas. Så jag försöker vara en van kräk-mamma, jag lyfter upp henne i hopp om att hinna bära henne till toan. Men vi hinner bara utanför sovrums dörren innan vi var duschade i kräk. Två omgångar. Så en dusch och sedan hopp i säng igen. Inge mer kräk under natten så mycket möjligt att hon kräktes av febern, de har hänt tidigare. Däremot vaknade hon med feber nu. Över 39. Hon är ju en dotter till sin far Citon-drickaren. Så självklart ville hon endast ha citronvatten att dricka. Då blir hon frisk säger hon. Nej, en trappa upp och starta en maskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0