MEN HERREGUD!!

Jahaja, då vaknar man mitt i natten & A har feber, tack&lov upptäckt i tidigt skede så det tog inte allt för lång tid innan den var nere på normal igen. Men sedan detta oljud, nu rosslar det i hans bröst.
Byts det bara av?
Dammat av inhalatorn & dragit fram alla mediciner. Tur att vi sist fick en ny inhalationsmedicin som skall göra slemmet mer tunnflytande & därmed lättare att hosta upp. Det tycks funka jättebra, bara det att det varkar vara hur mycket slem som helst. Han hostar & det låter bra till två sekunder senare.
Inhalationsschema upprättas, vätskeersättning blandas eftersom slem är en vätsketjuv, mollipect ges, pepp-maskar.

Vi går ut hårt direkt, inhalationer tätt. Nu ska vi bara inte behöva sjukhusvård. Jag ger mej den på det.
En helt normal förkylning som inte ger några förbannade lunginflammationer direkt. Vad sägs om de nu när A tycks måsta bli sjuk?
Inget sjukhus, bara hemma & pysslas om.

& jag ska försöka hålla mej nere på jorden. Inte sväva upp & bli ett oroligt monster.
Speciellt då T inte är hemma idag, han är ju mitt rep som binder fast mej på marken.

Nej, inhalera igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0