i detta nu

Om vi punktar upp det är det som följer:

Jag glömde vår middag i ugnen. Ska göra min "farbror" Nisses lax. Tursamt var fisken i gott skick när jag kom på det. Så vi får middag i afton också.

Alvin rosslar & rosslar. Snart är han väl inne på fjärde veckan av mer eller mindre utegångsförbud. Onda, onda mamman väckte honom dessutom nyss för att han var tvungen att hosta & få upp slemmet.

Tomas tvättar bil & spelar hög musik ute på gården. Han & Urban (syster kärlek) verkar ha en fin stund tillsammans.

Nova har blivit bortrövad av faster min. Hon har varit bortrövad till&från hela dagen. Hon & syster begav sej till mormors grav innan för att plantera. "Mormor ropar NOVA, NOVA" sade Lillan när hon satt på toan innan dom cyklade iväg.
Jag frågade vart dom brukade träffas, vars de är hon ser mormor. "På graven" säger Nova. Jag tycker det är fint, vackert!
I förra veckan då vi gick igenom mammas alla smycken fick Nova en gammal klocka från henne. Eftersom den inte funkar tänkte jag att Nova likväl kan leka med den. När hon sedan visade sitt smyckeskrin för Tomas började han pilla på klockan, då säger Nova "Nej pappa, de är mormors. Du kan tappa bort den". Ibland undrar jag vart hon får allt ifrån.

Jag behöver en dusch men orkar faktiskt inte ta tag i det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0