UTSLAG!

Jag, barnen & systeryster har haft en mysdag hos moster våran. Gammelmoster. Där trivs jag. Det är något med huset, något med omgivning som är rogivande. Man äter sej alltid flera kilon tyngre, underbart! Jag försöker liksom att hamstra all den goda maten. Den där riktiga mammamaten.

Men jag tänker återkomma till dagen senare. För nu är det så att jag upptäckt något oroväckande runt min mun. Vi har ganska nyss kommit hem & jag gick på toan. Kollade mej i spegeln & tycker mej skymma små bubblor runt min mun. Känner efter & visst är det så. Kanske ingen stor grej tycker ni nu när ni läser detta. Om det inte vore för min skräck för utslag, det har liksom alltid äcklat mej.
Sprang upp till syster för visning & då nämner hon svinkoppor. Jahaja, ner igen & googla. Men HERREGUD! Jag skulle ju svimma av om jag fick sådana hemska utslag.
Jag vår liksom klåda bara jag tänker på det. 
Jag bävar mej, ska jag våga kliva upp imorgon?

Visade Tomas. Han tyckte sej inget se så jag sade åt honom att känna efter.
Tur det är smittsamt så vi kommer ju se lika härliga ut i ansiktet ifall de nu är svinkoppor när vi ska ut & svänga våra lurviga i helgen. 

Uh, nu måste jag gå & tvätta mej. TVÄTTA TVÄTTA TVÄTTA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0