detta har hänt. . .

Jag åkte på tjejfest i Umeå på lördagen. Det var alldeles förträffligt roligt!

På söndagen var jag & mannen helt barnfria & låg i sängen till 15.00 då barnen kom hem igen. De va kanske det härligaste på flera månader!

Alvin hade feber igår afton igen.

Nova är hemma från Anita idag med. Hostar fortfarande otrevligt.
Dessutom har hon skickat hostan på Alvin.
DRYGT!

Jag har i panik sökt min snusdosa i cirkus 1 timme. Herre, jag måste ju sluta med den där skiten.

Har fått Novas dagmammekort i mobilen på morgonen. Hon blev hur bra som helst! Sötunge!

Måste lämna igen en film Nova lånade på biblioteket. Känns dock inte så roligt. . . det kostade nämligen 20 kr att låna i en vecka (billigt!), men skivan är nu trasig. Vi har aldrig kunnat se på filmen. Så jag vet inte om den var trasig redan innan eller om Nova haft sönder den. Hursom blir det förmodligen en dyrare låning än 20 kr.

& vet ni?! Äntligen börjar de va dags för bostadsanpassningen. Vi ska som jag kanske nämnt bygga ett nytt badrum. Den nuvarande toan kan vi inte anpassa utan måste göra om tvättstugan till ny toa.
Vi skickade in ansökan för 1 år sedan till kommunen. I förra veckan var det några hantverkare här som tittade på vad som skulle måsta göras.
Kanske vi har en ny toa innan jul?
Ja, som ni förstår är kommunen en katastrof! Vi har glömts bort, det har tagit 1 & ½ vecka att svara på frågor osv.
Till&med ringer mannen från kommunen för några veckor sedan & säger att han ska komma & besikta toan.
Tomas blev ett frågetecken.
"Men toan är ju inte ens påbörjad, ni har ju inte skickat ut jobbet till hantverkare ännu?!"
Mycket ska man kämpa för, det har vi fått lära oss efter dessa 3 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0