damen & snutten

Lillan ville sova. Hon sade att hon ville ha lite alvedon & eftersom tempen äro förhöjd kan det ju vara skönt med lite alvedon i kroppen när John Blund kommer.
Så jag gjorde iordning en spruta medan hon lade sej i vår säng. Hon slurpade i sej men sade att hon inte tyckte om det. Strax därefter fick hon kväljningar & en kräkning var ett faktum. För en mamma som handskas med kräk varje dag är det ingen match att fånga upp det. Så allt hamnade i min hand förutom en aningen som kom på snutten.
Toan nästa för att tvätta oss & sedan hopp i säng igen. Då blev Lillan såklart lite ledsen över att snutten icke var användningsbar längre. Jag lade mej brevid henne & följande samtal följde:

Mamma:
Vet du Nova, när det kommer kräk på snutten måste man tvätta den. & nu börjar du ju vara en stor tjej så du kan ju börja sova utan den!
Nova, snyftades: Ibland är jag bara Nova & då behöver jag snutten!

Men hon lugna de sej & valde att låna mammas gammla gosedjur, Grisen, istället.
Vi sade godnatt & jag gick en våning upp.
Hör efter en stund Nova ropa på mej så jag går ner igen.
& följande samtal utspelade se:

Mamma: Vad är det gumman?
Nova: Jag tänker på snutten! Är det kräk på den? frågar hon.
Mamma: Ja de är det. Vad tänkte du då?
Nova: Jag tänker på att snutta!

Får se hur lång tid det tar innan hon somnar utan den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0