nu blev jag lite arg

Spanar efter julklappar till sonen. Kollat på hemsidan komikapp.se. Där finns en massa grejer han skulle bli glad över. Hittade en grej som jag bara var sekunder från att skriva på önskelistan när jag kollade priset. Endast 20.000 kronor.
Få se, vem i släkten är miljonär nu då?

Som sagt är dessa speciallgrejer inte billiga. Inte billiga någonstanns. Det är inte klokt!
Majoriteten av oss har ju inte råd.

Tur att en del av sakerna i alla fall har ett någelunda okej pris.
Så släkten, kika in där & kolla julklappar!
& är ni miljonärer utan min vetskap kan ni väl höra av er om beskrivning på 20.000 grejen.
Den vill Alvin jättegärna ha!

Blir så frustrerad & arg när det kommer till alla dessa dyra saker.
Det är viktiga ting. Lärorika.
Men man kan bara drömma om dom.
Ta bara Alvins speciall skor som vi beställer på ortopedtekniska. Varje skopar kostar 500 kronor.
Nu har vi beställt vinterskor & sandaler som han ska han i gåstolen. Det blir alltså 1000 kronor.
Jag skulle ju ALDRIG få för mej att köpa ett par sandaler för 500 kronor till Nova. Ja, hennes vinterskor kostade då inte 500 kronor heller för den delen.
Sådana omkostnader känns onödiga när barnen är så pass små tycker jag.
Men vi har ju inte så mycket alternativ.

& det finns så många hjälpmedel vi skulle vilja köpa till Alvin.
Men man skulle liksom vara tvungen att ta lån.
Bara för att reglerna är sådana att man inte får träningshjälpmedel från landstinget.
Dom tror det tex. att det är billigare att röntga höfter en gång i halv året (eller om det är en gång per år) för att se ifall höfterna hoppat ur led på grund av spasticiteten. & sedan när det väl händer att det är billigare att genomgå en operation & eftervård på sjukhuset. En natt på sjukhuset kostar ju inte så där bara 20 kronor för landstinget.
Istället kan man väl då lägga dom pengarna på ett träningshjälpmedel som kan förebygga allt detta?!
Tex. träningsbollar (sådana där stora) har Alvin tidigare fått från habiliteringen. Han hoppar på den, ligger på den & rullar osv. Det är träning för lungorna.
Men nu får man inte dom längre. För man har inte fattat att det är ett medicinskthjälpmedel.
Alltså, då är det alltså billigare att vårda Alvin på sjukhus när han drabbas av lunginflammtioner. Antibiotika, nålar, sjukhusäng, blöjor, personal, röntgen, inhalationsmediciner m.m.
Tror dom seriöst på det själva?

Nej, nu blev jag så irriterad så jag avslutar här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0