damen, filuren & pratarn

Nova har kommit på de där med tomten. Han är ju liksom hur bra som helst. Om hon berättar att hon vill ha något & vi säger att hon kan önska sej de av jultomten så hör man efteråt att "jag ska få ett pippihus av jultomten!". Önskar man så får man liksom, de är hennes tanke angående julklappar.

Hon fick igår veta att vår lille kompis Frank är sjuk.
"Var har han ont någonstans?" undrade hon då.
Jag svarade att han har magsjuka.
Så vid middagen idag undrade hon om han kräktes.
Tur ingen i familjen är kräsen. 

Hon har skaffat bästa kompisar. Det är två killar hos dagmamman. En 4åring & en 2åring.
Dom leker jättebra ihop.
Alltid lika roligt att lämna henne på morgonen då dom mer eller mindre hoppar av glädje allihopa!

& i afton började Tomas renoveringen i det blivande vardagsrummet. Han började med att plocka bort dörren.
Då började damen grina "nu kan jag inte stänga dörren!".
Så vi fick förklara att där ska ingen dörr sitta längre. Dessutom ska dörröppning (ja, minus dörren då) bli ännu större.
& när det var påbörjat blev det som ett litet minidike man kunde hoppa över & då var hon glad igen.

Hon blev jättetrött vid 19-tiden & sade att hon ville gå & sova. Vi gjorde allt i ordning & sade godnatt.
Efter en stund börjar hon ropa.
"Jag vill inte sova längre!"
"Jag är inte jättetrött längre!"
"Jag kliver upp nu!"
& så blev det. Vi gjorde ett nytt försök efter en liten stund.
Hon sover som en stock nu, lillstjärnan våran!






Jackie & Nova. Vi brukar ha en tendens att klä dom likadant trots att vi inte har en aning om vad den andre klär på sitt barn på morgonen. Vi har fått skratta åt det flera gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0