fortsatt sjukdom

Febern håller i sej & jag förbannar all sjukdom. Herregud, helt ärligt, kunde ingen annan drabbas denna gång?
Blir vilodag även denna dag med inhalationer, febernedsättande & vatten i mängder.
Man blir lite stressad känner jag, det är mycket pengar som är betalda för denna träning & man vill vara med varje dag. Men möjligen är jag med på träningen idag bara för att observera & lära mej mera.

Hursom sitter jag nu samtidigt & matar herr sjukling med lax, potatis, brocoli & morötter. Vi har köpt en ångkokare som man sedan bara vänder på & mixar all mat. Väldigt smidigt & det är roligt att testa ge A vanlig mat för en gångs skull (ja, de sker fortfarande i knappen).
Lillan håller sej nära mej med snutten & täcke i högst hugg. Känner hon sej lite hängig också kanske? Eller så tar den tidiga morgonen ut sin rätt helt enkelt.
A spelade då mamma ett spratt igår då jag frågade om han hade ont någonstanns. Det hade han minsann. Jag frågade då om det möjligen var magen som gjorde ont. Jo de va det. & det gjorde tydligen väldigt ont, tills han började flina & erkände att han ljugit. Men halsen ömmade & det var inget påhitt, men det kändes tydligen bättre imorse. Så kanske det trots allt är på väg att vända.
Vi fortsätter hålla tummarna att helgen ska räcka som krya-på-sej-tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0