fiskelycka & mamma firande

Vi har fiskat idag. Barnens första fisketur & vi hann på att testa två olika vatten. Först en sjö där N snabbt fick en gädda på kroken. En liten pojk-bebis-gädda. Ja, hon hann tydligen kika könet också innan pojk-bebis-gäddan släpptes tillbaka. Efter en stund förflyttade vi oss till T´s hemby. Där har farfar trollat fram en damm. En stor sådan. Hans trollstav är en grävmaskin & eventuellt andra redskap som kan behöva användas då man gör sej en damm. Där fick vi napp på napp. Aborrar.


Fina fisken de här!

Inspektera noga!

Med hjälp av pappa går de finfint att meta!

Sedan upptäcker jag till min fasa att N klappar mask. Herre min skapare, dom bör ligga i jorden. & dom borde absolut inte vidröras!

N & dammskaparen!

Aborre nr. hundraelfte i ordningen!

N i farten!

Några blommar plockade vi!

Syskonen!

Ja, sedan har det ju varit min dag idag. Utan att ha varit min födelsedag eller namnsdag. En dag jag deler med en hel del andra. Fast ingen annan delar dagen tillsammans med samma personer som jag.
& i år blev jag bjuden på en utsökt middag på hotell vingen!
Vilken familj, jo jag tackar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0