vi stack vår väg

Jag & A lämnade smitthärden här hemma & följde med systeryster min & karln hennes till Umeå för lite shopping. Rosslet i bröstet för A´s del är försvunnet & kan trots allt ha varit en orsak av allt de dåliga humöret & gråtet på morgonen. A fick sej en tuff huvtröja med serietidningstryck. Medan N fick sjukpresent. En härlig med ack så osexig morgonrock blev det för min del, kommer leva & bo i den vill jag tro. Gulsåpa också för att berätta om allt vi handlade, här ska skrubbas & städas.

Som det ser ut nu så sover A. Han somnade själv i soffan, precis som igår till natten. Kanske han också kan somna själv framöver? Fast frågan är om N kommer fortsätta med det efter hennes sjuka är över. För i natt lät vi henne sova i vår säng så vi skulle upptäcka eventuella andningsbesvär bättre.
Hursom N sitter här brevid mej vid köksbordet & leker med sin nya leksaksmobil & bilnyckel. Hon pratar med någon okänd, jag får nämligen inte veta vem det är. Med juice, kall korv & ostbågar. Det gäller att få i henne det man kan. & inte är det mycket som vill slinka ner i magen.
T är uppe hos dom där ovan för att hjälpa U sätta upp några hyllor i deras nya tvättstuga.
Jag ska börja med mitt skrubbande. Kanske rent av i min nya morgonrock? Det är väl standard när man är sjuk, leva i pyjmas? & som mamma kan man ju vara likadan, eller hur?
Eller N vill ju inte riktigt leva i pyjamas. Imorse när jag skulle byta morgonblöjan sade hon kläder, byxa & tröja. Men jag sade nej, men pyjmas kan du ha. Bara för att jag tycker det verkar mer bekvämt när man är sjuk. Det slutade dock med att hon kläde av sej själv, hittade ett par byxor tillhörande A som hon klädde på sej & en ut&in t-shirt på de. Det gäller att ta hand om sej själv när mamma ska vara tväremot & inte lyssna på önskemålen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0