min dotter är så jäkla rolig

Vi måste ju sitta hos N tills hon somnat. Vi är mitt uppe i ett försök till att få henne somna själv. Vi kör med metoden då man för varje kväll flyttar sej närmare & närmare dörren & till sist sitter man några nätter just utanför dörren innan man om metoden funkat ska kunna lämna barnet direkt. Det har funkat en gång tidigare så vi har höga förväntningar. Igår satt jag inne hos henne. Hon hade just lagt igen ögonen & eftersom vi hade besök & skulle se film tänkte jag att jag skulle snabba mej ut. Så jag började krypa (?!) ut ur rummet. Plötsligt börjar N röra på sej & hon tittar upp med den där blicken har-jag-somnat-vart-är-jag? & tittar sedan på mej & säger. . .
-Mamma, sluta! Med lugn men respekt ingivande röst.

Jag höll formligen på att skratta ihjäl mej. Snabbt hade hon dock somnat om & jag fortsatte krypa ut. & hon har sovit som klubbad hela natten. Äter nu gröt till frukost & förbereder sej på att dyka på badet idag. Tomas behöver bara jobba en liten stund nu på morgonen så han & N hinner med mej & A. TOPPEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0