måndag igen

Ännu en dag hemma. N börjar bli bättre men hostan är otrevlig. Men idag har hon i alla fall ätit acceptabelt & sätter sej på tvären precis som hon brukar i friskt tillstånd.
A rosslar lite idag men inte mer än så.
Vi har i alla fall smygit oss ut på en promenad. Vi bara behövde friskluft & det var så skönt ute.
Nu sover dom båda lunch & jag var på vippen att göra de samma men jag måste verkligen plocka undan här hemma. Har varit fruktansvärt lat under denna helg & inte fått mycket gjort alls. Har väl lyckats städa högst ett rum i taget & därmed har det blivit skräpigt lika fort igen.
Sedan måste här handlas, helst ikväll. Så handlingslista & matsedel bör skrivas.
Så nu har ni er chans att bjuda mej på ett enkelt men gott recept. Både lunch & middagsrecept tages tacksamt emot.

I övrigt är denna vecka ganska tom på aktiviterter. Möjligen bad på habiliteringen imorgon ifall vi kan säga att vi är friska. På torsdag ska jag & N in till Umeå för att shoppa tillsammans med en vän till mej, F. & fredag ska det lunchas tillsammans med J & J, E & A.
Jag tror vi tar dagarna som dom kommer. Räknar snorkråkor & hostattacker. När vi kan sluta räkna då kan vi börja planera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0