lite om dagen, men inte mycket

Barnen somnade minst sagt ovaggade i kväll. N blev tyst så snabbt att jag blev orolig & var tvungen att ropa godnatt för att se om jag fick något svar. Alldeles tyst & jag gick in i hennes rum med hjärtat i halsgropen & fann henne i sin säng med armarna utsträcka efter en kram, gullunge! 

Dagen har varit mycket bra! A & fastern har haft en givande dag på habiliteringen. Jag & N har haft en trevlig & avkopplande dag hos moster min. N fick äntligen hoppa ner i badet som hon pratat om så länge, tyvärr utan kompisen L som passade på att sova lunch istället.
Vi åt våfflor till lunch (precis som till middag, variation är väl inte så viktig?!), lekte, surrade & tittade på kort.
Något snurrigt blev det nog för N då hon plötsligt börjar kalla min moster för mormor. Många tyckte att mamma & moster var väldigt lika så kanske även N.

På väg hem somnade N & vaknade åter hemma på gården. & plötsligt hade förkylningen blossat upp ordentligt. Måtte detta vara något snabbt övergående.

Nej nu finnes icke tid till att sitta här & skräpa. Dags att göra iordning A´s mediciner & mat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0