habiliteringen har ägt oss idag

Från 09.30 till 14.30 har jag & A varit på habiliteringen. Vi har haft en hel dag med logoped, sjukgymnast, arbetsteraput & förskolepedagog (vill jag tro det hette).
A har fått besöka datateket & spelat dator. Han trycker på en knapp (inte en tangent utan en större, rund knapp som kopplas till datorn) & bilder & musik spelas & ändras vart efter han trycker (ett speciellt program var väldigt roligt tyckte han & blev ledsen då vi var tvugna att avbryta).
Han har tränat på att vända sej från mage till rygg & tvärtom (det var hur roligt som helst tyckte A).
Han har haft munstimulering med logopeden (som A är lite förtjust i).
Sjukgymnasten har visat mej lite bättre strechingövningar & logopeden visade en helt fantastisk ansiktsmassage på A (som han ÄLSKADE & närpå somnade av så här ska masseras för fulla muggar).
Tror vi inte hann med mycket mer. Jo, en massa skryt & beröm såklart. Tänk att man har fått en sådan duktig son (ja, dottern är inget att klaga på heller så klart)!
Åkte hem helt slut i knoppen men nöjd med dagen.
A tycktes inte alls vara trött när vi kom hem & gasade på i vanlig takt. Men efter en timme slockande han & nu är han fullkomligt omöjlig att väcka. Ju mer jag försöker dessto mer snarkar han. Så förmodligen blir det bara att krypa i säng för hans del snart.

Imorgon har han nämligen en likadan dag framför sej. Med mer träning & övningar & råd men med faster sin.
Jag & N åker ut till min moster & kusinen med sonen L.

Nu ska här mysas, orkar inte skriva någe mer! Tack för mej & trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: linda

okej . nämen det är lugnt . skönt att komma bort en stund . men när ska ja komma förbi då?

2010-03-25 @ 07:07:40
URL: http://mylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0