denna dag, denna dag

Jag har varit nära avgrunden idag. Det har varit så fasligt nära. Jag har varit så nära på att hamna i något apatiskt tillstånd. Till & med döden kändes nära där ibland.

Ja, vi har haft världens tråkigaste dag idag. Trodde aldrig vi skulle nå slutet, men nu är det inte många timmar kvar innan sängen kallar & vi får sova in den nya dagen. Skärtorsdagen kan icke vara en dålig dag. Då man får påskägg & allt.
Men denna dag har bara varit trist & tyst. A har varit sammanbiten & tyst. Jag tycker inte om då han är tyst. Dom dagarna går jag mest bara runt & väntar på att något ska hända. Jag vet väl egentligen inte vad. Men det är som jag tassar runt. Försöker för allt i världen att få honom prata. Sluta tiga. Men idag har det inte gått. Han har fortsatt vara tyst.

Ja, han pratar ju inte med ord. Men för det är han inte tyst hela dagarna. Han gör ljud när han blir glad & skrattar. Han gör ljud när han blir arg. Han gör ljud när han blir ledsen. Han gör ljud när han försöker prata.

N är fortfarande snorig & hostig men alert för det. Men imorgon ger vi oss ut, inget kan hålla oss inne längre. Då blir vi tokiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0