baksmälla innan festen?

Alice i underlandet var verkligen i mitt tycke. Denne Johnny Depp är verkligen ett geni. Älskar när han spelar utklädda, lite extrema roller. Han är som gjord för det.

På väg hem drabbdes jag & syster av någon sorts sjuka, vi låter den heta festar-sjukan. En lite lätt fylla helt enkelt. På en trevlig fest med härliga människor lockade något så fruktansvärt. & sedan spelades bara riktigt bra fest musik på radion dessutom.
Men nu tyckts det som att jag inte ens kan tänka tanken på en cider eller likande utan att drabbas av baksmälla, omgående. Har nämligen fått huvudvärk & något som känns som feber (brukar väl dock inte höra till baksmälla). Ska jag bli sjuk? Jag blir aldrig sjuk, så det vore konstigt.

Hursom verkar det som att vi snart nått vårt mål med att-somna-själv-metoden. Ikväll var första kvällen som jag satt utanför dörren & trots att det tog ett par minuter (läs över 30 minuter) innan N somnade så klev hon aldrig ner från sängen eller drabbades av något fasligt skrikhumör. Hon pratade dock en massa för sej själv & kastade släng pussar till A genom väggen (ja, jag tjuv kikade på henne. & A sover i vårt rum, vägg i vägg).

När vi kom hem i afton, jag & T, lekte N & A med varandra. Eller A retades med N. & det är så häftigt att se dom två ihop. N lekte med en gammal börs hon fått som hon självklart har lite slantar i (det måste man ju bara ha då man ska betala så mycket som hon säger att hon gör mest hela tiden). A kastade ut dom på golvet, tog en slant, försökte ta börsen (det blev dragkamp) & sådant där som storebröder gör. N sade nej, sluta. Men det kunde så klart inte A. Men hursom, till det som är så roligt att se är att N har närmare till skratt än till skrik/gråt när detta händer. Det är inte på blodigt allvar. Vi satt länge & observerade. Jag, T & farfadern deras & skrattade tillsammans med barnen. Dom är så otroligt vackra dom där två. Så där fantastiska så man tror dom kommer ta över världen & göra den till en bättre plats att leva på. Ja, för oss föräldrar har ju det redan hänt!

Nej, nu är det dags att söka reda på en huvudvärkstablett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0