VIKT!

Bland det jobbigaste med barn är kombon barn-mat-vikt tycker jag. Det stressar mej något fruktansvärt. N har perioder då hon äter väldigt dåligt, jag tror varje gång att hon ska svälta sej själv.
När A var bebis skrev jag upp varje mål han åt, i ml. Sedan räknade jag ut dygnsmängden & greps av panik om det var mindre en dag. Jag fortsatte göra detta med N när hon föddes också men var tvungen att sluta med det för att inte bli fullkomligt galen.
Nu har A gått ner i vikt igen. Enligt vår våg. Hela 700 gram på på 5-6 veckor. Jag får sådan hjärtevärk & stressen över maten blir enorm.
Nog för att det tidigare hänt att jag vägt A hemma & vågen visat viktnedgång vilket senare hos BVC visat sej inte stämma. Men jag är redan uppe vid taket & oroar mej.
Eftersom A & faster idag ska på sjukan & byta medicin i hockeypucken får dom låna en ordentlig våg på barnmottagningen för att se om det stämmer. I så fall blir det åter träff med dietisten & börja mixtra med maten igen. Gaaah!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0