sjukhuset

Efter en lång natt (somna kring 09.00. Vaknade 00.00 av att A var vaken igen & därefter somnade vi aldrig igen) beslutade vi att åka in på sjukan, jag & A. Något var galet. Kräkningar, spänd kropp & mycket tårar.
Läkarna funderade ingen längre stund utan lade in oss. Men utan att riktigt veta var problemet låg. På akuten fick han kramper så det kunde tänkas vara problemet till hans tillstånd. Men så har vi ju också denna höger fot. Inte för att den haft dålig cirkulation eller är svullen, men han har trots allt en spricka i hälen vilket givetvis känns av.
Eftersom kramper framträdde fick han stesolid iv. Snabb effekt som gick ur lika fort. Inga synliga kramper men spänd kropp & därför fick han en till dos. Kl. 09.00 somnade han äntligen men vaknade bara två timmar senare med samma oro i kroppen & tårar. Uppenbart smärtpåverkad & därför ordinerades en dos morfin då varken alvedon eller ipren gav värkan.
Jag bad om att dom skulle ta bort skenan & lindorna trots att det såg & kändes bra. Efter samtal med ortoped klipptes det. Inget konstigt förutom lite rodnad på hälen. Men något mer morfin har han inte behövt. Så problemet låg trots allt där som det verkar. Ser & känns allt bra imorgon blir det nog hemgång. Om smärtan kommer tillbaka gör man en MR på foten för att se att ingen sena gått av.
Nu sover mitt hjärta som klubbad & jag ska snart göra honom sällskap!

Älskade älskade unge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0