gissa bajset!

Jag & A har besökt djurparken i Lycksele idag. Tillsammans med våra vänner J & J. Vi tuffade runt i ett litet tåg förbi alla djuren. Vi var helt ensamma på tåget. Vi var väl mer eller mindre helt ensamma på hela området, ja förutom personal & djur då. Si så där en fem familjer stötte vi väl på. Men det var trevligt det också. Lite ödsligt & mysigt på samma gång. Fint väder fick vi ju också.
A har haft lite jobbigt med kroppen under dagen, så humöret var inte på topp hela tiden. Men det var en höjdare att få hälsa på dom lite snällare djuren, så som kaninerna & getterna.
Jovars, snälla & snälla. Vi var allihopa rädda för dom förutom A. Han är så förbaskat tuff alltså.
Jag & mamma J skulle väl föregå med gott exempel, men hög puls hade vi i alla fall. Rädda att bli stångade rätt va de va.

I alla fall var vi med om en på vippen vacker händelse. Då en bagge (jag kommer skämmas ögonen ur mej om det inte är en bagge jag senare visar på bild, men jag är usel på djur) kommer fram till mej & A. & det är som att dom får kontakt direkt & börjar kramas. Det var så fint. Fast jag hade hjärtat i halsgropen så var det så förbannat vackert!


På tåget

Hejdu!

Lilla A & stora bagge (är det en bagge?)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0