damen önskar lite väl mycket. . .

Det är en hel del bebisar omkring oss just nu. Kompisar till barnen som plötsligt får ett syskon. Intressant tycker N. Bebisar bor i magen innan dom kommer ut ur snippan, det vet hon. Härom dagen sade hon att vi skulle gå på affären & köpa en stor mage till mamma, där i skulle en lillebror ligga.
Ikväll ville hon gärna läsa bok för mej & T. Hon valde sin favorit bok, Hello Kitty. Varenda figur var hennes lillebror. Vi frågade vad hon skulle göra med en lillebror. Dom skulle leka efter han sovit. Vad skulle han då heta? Lillebror såklart. Men grinar inte bebisar mycket? Nejdå, det gör dom visst inte.
Det här är min lillebror sade hon & pekade & pekade. Det här är min lillebror.



Hursom har vi haft en mycket trevlig dag med vännerna från Gnesta. Jag kan nog utan att ljuga säga att det är fullkomligt omöjligt att ha en tråkig dag med dessa människor.
Vi packade in oss i bilarna på förmiddagen & styrde mot min fasters stuga. Killarna för att låna båt & fiska gädda. Vi tjejer & barnen för att sola & bada nere vid sjön. Båda A´na nöjdast i världen, enligt dom finns nog inget bättre än att bada! N badade bara en kortare stund, hon håvade hellre fisk & haj & sådant.
Tiden bara flög förbi & plötsligt var det dags att bege sej hemåt för lite middag, en sen sådan. Vi traskade iväg till en pizzeria & mumsade. En sväng förbi hotellet här i byn också. Byn lever upp under helgen då det väntas marknad. Så vi fick lite folk att glo på.
Nu är barnen lagda & jag inväntar L som lägger lilla A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0