trött mamma med dåligt samvete

Jag är så fasligt trött idag. Det gör att jag känner mej som världens sämsta mamma. Så blir det alltid om jag inte är på topp. Då får jag dåligt samvete för att min stubin är kortare. För att jag inte hoppar upp & ner av glädje & hittar på nya lekar hela dagen. Jag finner det jobbigt. Att få dåligt samvete alltså. Eller, att vara trött är ju också jobbigt förstås. Att det är alldeles för kallt att gå ut gör inte saken bättre, att bara sitta inne en hel dag gör dagen så fasligt lång. Ingen härlig luft att andas in.
Men ikväll är det dags för träning (vilket inte alls känns lockande) & kanske jag får en gnutta energi av det. Då kanske jag vaknar på topp imorgon. Kanske jag hoppar av glädje då & finner nya saker att göra hela dagen lång. Hursom ska i alla fall jag & N testa på ÖF tillsammans. N har förövrigt varit hemma från dagmamman idag eftersom Tomas varit ledig.
A ska till sin käre faster imorgon. Dom ska bland annat på habiliteringens bad för att doppa sej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0