ny kategori

Jag har startat en ny kategori för er som inte förstod rubriken. Mat rådet. Jag tänker mej att jag ger er ett recpet & så kan någon läsare som vågar lämna ett avtryck i sin tur lämna ett recept till mej & alla andra läsare förstås. Tycker det låter som en alldeles ypperlig idé. När det kommer till middagstips kan man aldrig få för mycket.

Idag tipsar jag om något enkelt men ack så gott. Torskgryta. Så lämna nu ett recept på en god fiskrätt i kommentarsfältet.

Då börjar vi. . .

Torskblock som delas i bitar
Grädde, så mycket så det täcker fisken
Lite smör endast för smakens skull
Salt & peppar efter behag
Körsbärstomter som delas på mitten
Purjolök

Lägg allt i en panna eller kastrull & låt allt koka en stund & sänk sedan värmen & låt puttra tills fisken är klar.

Detta blev min & N´s lunch. Vi slevande i oss båda två!

Kommentarer
Postat av: Nisse

Lax i Ugn.

Lägg ett lager grovsalt på botten i ungsäker form, lägg en laxfile med skinsidan upp i ungsäkra formen. I ugnen i 30-50 min beroende på tjocklek i 100grader.När laxen är klar, dra bort skinnet och det bruna.

Marinad: 1/4 dl vitvins vinäger.

1/4-1/2 tsk salt.

1 krm svartpeppar

1/2 olja.

2 msk vatten.

1 tsk basilika.

1/2 tsk timjan.

Blanda ihop allt och häll marinaden på laxen,sät på en folie och låt stå några timmar svalt.



Servera med pressad potatis och kall sås, tex creme fraice och stenbitsrom eller creme fraice och dressingmix.

2010-02-25 @ 19:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0