kan man börja avrunda nu?

Startade dagen med kalas. Firande av min faster som fyllde femtioett i torsdag, lika så hennes sambo. Samma dag, samma ålder. Coolt tycker jag. Hursom fastade jag hela natten (vilket man alltid gör i&försig). Skippade frukosten också bara för att orka så mycket smörgåstårta som möjligt. & vanlig tårta & kakor förstås.
Direkt därifrån åkte vi till en kyrka i närheten för att närvara vid ett dop. Våra vänner E & D´s son döptes. Tårta på det, kakor på det & middagen känns ganska avlägsen.

A ligger för att sova. Han blir ganska stressad av större folksamlingar. Blir jobbigt att hålla koll på alla ny ljud & lokalisera vart dom kommer i från, men inte minst från vem ljuden kommer i från. Helt okända människor som helt plöstligt pratar.
N levde ut för fullt under dopfikat. Fanns liksom ingen spärr utan hon sprang hejvilt fram & tillbaka hela tiden. Hon skulle behöva sova också men hon säger bestämt nej, kommer inte på frågan.

Jag är slö & skulle gärna kasta in handuken för i dag. Men fyra känns något väl tidigt. Det är ju trots allt lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0