damen & pepparkakshuset

Mostern & lilla damen skall göra ett pepparkakshus. Det är ett sådant där köpt, som bara är att sätta ihop. Medan mostern smälter socker står damen & vill öppna förpackningen till pepparkaksdelarna. Jag säger att hon får vänta så att delarna inte hinner gå sönder. & sedan ställer jag mej & läser på kartongförpackningen. Nova fortsätter pilla på förpackningen där delarna ligger. Jag tänker att jag kanske kan avleda hennes tankar en stund & ger henne därför kartongförpackningen & säger; "Ta den här & läs på den en stund".

Nova börjar läsa; "Man får öppna!".

De är ju skönt när man lärt sej läsa. Då kan mamman aldrig lura en någe mer.

 
En miniNova i famnen på sin moster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0