stressfri

Ni anar inte hur segt det är här hemma idag. Vi gör liksom inget vettigt alls. Min syster är ledig & tyckte vi skulle gå ut. Med en sko på foten insåg jag att för ovanlighets skull har T tagit vår bil till jobbet idag. I vår bil står A´s rulle. Igår afton orkades den inte lyftas ut. Härlig familj. Dessutom började de regna också. Av med kläder & syster förelsår att vi bakar till J & J & mini F kommer. Jag håller med, fast kroppen & huvudet typ sover. Men lämpligt nog inser jag att det är dags att lägga A för att se ifall han behagar sova (ja, under semester har han lagt sej till en mindre bra rutin, nämligen att somna kring 16.00 & vakna vid 20.00. Därmed är de bra om han sover kring nu istället). Hursom måste jag sitta med honom tills han somnat. Ni anar inte hur skönt jag sitter i soffan idag. Jag lyssnar till systers & N´s jobb i köket. Jag avundas dom inte det minsta. Jag trivs här. Sedan kommer jag trivas att äta de dom bakar. Utan att rört ett finger. Jag gillar verkligen sådana här dagar då man faktiskt har ro i kroppen att inget göra. Då man inte känner någon stress för att underhålla barnen, skrubba golvet eller tvätta smutsig tvätt, ringa hit & dit.
Nej, idag njuter jag av att inget göra. Resten av veckan finns saker att göra.
Då kan jag stressa, men inte idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0