kvällens. . .

Vi käkade kräftor. Vissa annat. Några drack en öl. Andra drack coca cola. Vi pratade & skrattade i massor. T.ex. över T´s stora intresse, fiske. Han kom liksom ofta in på de & vi andra kunde inte låta bli att skratta. Några barn var uppe länge. Dom i vårt rum, dom som sägs vara våra, dom fick krypa i säng kring 22.00.
Vaknade imorse & undrade vart sonen tagit vägen. Den där som snart är en meter lång & väger 14 kilo. Han hade liksom bara försvunnit från sin säng. Jaså jaså, han hade på något vänster kommit över på min säng & låg under mitt täcke. Härligt svettig & röd om kinderna började han sin dag. Ibland undrar jag, vad tusan gör han på nätterna?  
N har just slagit upp sina gröna & läser sin nya Muminbok som jag hittade på akademibokhandeln igår. Barnen, som sägs vara våra, fick varsin.



Barnen festade på choklad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0