idag åker vi vidare. . .

I eftermiddag kopplar vi åter husvagnen & drar iväg. Denna gång blir vi borta till på söndag. På lördagen väntar bröllop för T´s kusin.
På måndagen drar jobbet igång för T igen. Men endast i en vecka. Vi åker ju nämligen till Göteborg nästa söndag. En månads träning står för dörren igen. Lika spännande denna gång, faktiskt.

Så nu ska jag vika den sista tvätten så vi får med oss allt i klädväg. & för allt i världen må vi ju inte glömma våra bröllopskläder. Jag & N valde ut klänningarna vi ska ha på oss igår afton. För N´s del blev det en vit klänning. Till det ska hon ha pippilotter & en blå blomma i håret (blå sade hon igår i alla fall, i blomsterbutiken kan det hända hon ångrar sej).
På tal om barnen så höll dom sej vakna till jag & T hoppade i säng. Det vill säga kring 00.00. Hårda ungar vi har!
Men A vaknar lika tidigt för det. Laddad till tusen i gå-stolen för tillfället.

& på tal om gå-stolen. När vi var på vårt första stopp under vår husvagnssemester så satt vi på en restaurang för att äta middag. Där fanns en liten flicka i 4årsåldern som var väldigt intresserad av A & hans rullstol. Jag hörde hur hon ställde frågor till sin mamma.
När vi sedan går ut står flickan där & hon kommer fram till oss. Samtalet lät som följer;
Flickan: Han kan inte gå! (pekar på A)
Jag: Nej, det kan han inte.
N: Jo, Allim (det nya Alvin) kan visst gå. I sin gå-stol!

Jag tänkte ju att flickan menade gå själv & därför svarade jag nej.
Jag & T blev måttligt varma i hjärtat av de N sade. A är hennes viktigaste, det må jag tro!

Nej, hej på Er! Återkommer på söndag då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0