glömde för en stund

Alltså jag är inge vidare bra på att uppdatera bloggen. Helt ärligt hade jag för några dagar glömt den. Skickade sms med min kära faster & hon påminde mej. Herre, här har ju faktiskt gått 4 dagar utan att ni hört något från oss. Mycket har dessutom hänt. Jag tänker att jag lite snabbt informera er om dessa dagar 4 medan A leker, N sitter i A´s rulle & T duschar.
Då så. Fredagen kom & så även farmor, farfar & kusinen T. Med tåg. Dom spanade in lokalerna men missade tyvärr träningen.

Jaha, nu måste N bajsa. Återkommer.

Åter. Vi svidade om & åkte till deras hotell. Vidare på uteservering & regnet kom. Liseberg fick vänta till efter middagen. Sedan åktes de karuseller. Till&med svärfar fick vi med oss i Balder. Det var en rolig syn när jag i en kurva vände mej om & såg hans min.
Vi spelade i ren förtvivlan på inredningshjulet men utan någon lycka. VARFÖR?!

Innan vi tagit oss därifrån var klockan redan 23.00 & nästa buss behagade inte gå fören 29 minuter senare. Vi blev impulsiva & bokade hotellrum där resten huserade. Chocken när vi sedan låste upp dörren & fick skåda vårt fina rum. Vardagslyx är viktigt för själen vill jag tro.

Så kom lördagen & en shoppingtur på Nordstan väntade. & där kirng 20.00 blev vi barnfria då farmodern & farfadern skulle passa dom små till söndagen. Lite mer vardagslyx & vi badade & gjorde oss fina för att åter leva rövare på Liseberg. Denna gång åkte fastern, kusinen, mamman & pappan Lisebergsbanan. Vi hade liksom fått till oss att de skulle vara en lugn färd. Ja, förutom T & kusinen. De visade sej vara en otrevlig resa. Jag förmådde mej inte ens att skrika. Det var liksom som att jag bara gav upp. Det fick bära eller brista. Jag slutade kämpa. Sedan blev det diskutioner om vem som var värst, balder eller lisebergsbanan. Jag tyckte utan tvekan den sist nämde, T helt klart den först nämnde. Vi kunde inte komma överens, vad tycker ni som testat?

Söndagen kom & vi kostade på oss en sovmorgon. Hotellfrukost därefter & ett besök på Universeum. Alla utom jag & A. Vi väntade på dom andra. Efter en ökning av kramper tog vi det lugnt.

Sedan återvände vi till vårt hem. Det kändes skönt med en lugn kväll. Vi lurade i säng barnen klockan 18.30. Dom somnade ovaggade. Sedan såg jag & T film & åt gotta.

& så var måndagen här. En ny vecka, vecka 3. & nu orkar jag inte skriva något mer. Ska försöka städa rummet. Sedan blir de sängläge resten av kvällen med bok i högst hugg. Jag läser av någon anledning alltid mycket när vi är här (ja, nu lät de ju dessutom som vi varit här 10 gånger).


Kommentarer
Postat av: monica

Ni är ju ba så HÄRLIGT impulsiva!=)Togs ngt bildbevis på A i Balder??? ;) Kram på ER!

2010-09-01 @ 08:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0