den där jäkla febern

Det kändes riktigt skönt att vara tillbaka i träningslokalen igår. A tyckte desamma & var verkligen i gasen. Mega super duktig!
Denna gång tränar vi mellan 9.00 & 11.00. En perfekt tid för en morgonpigg A. Efter träningen igår lade vi oss för att sova lunch & sedan åka in till nordstan för att uppsöka ett apotek. A var inte alls i form då. Spastisk & missnöjd. Fortfarande trött efter bilfärd & träning tänkte jag.
Jo, om det vore så väl. En pigg & glad A vaknade imorse. Det såg lovande ut tills jag tyckte han andades lite häftigt. FEBER kanske tänkte jag. Jovisst FEBER det var. Nu är det två i gruppen som ligger i feber. Men inte av samma anledning det vet vi. A´s feber är ännu inte fastställd så att säga. Han är i alla fall inte rosslig. TACK! (peppar peppar ta i trä).
Men jag tänker inte stressa upp mej, eller jag ska i alla fall försöka hålla mej lugn. Hönsmamman i mej är inte att leka med. Hon är inte så rolig att leva med heller. Varken för barnen, T eller mej själv.

I alla fall hoppas vi att det är snabbt övergående & att vi snart är tillbaka på träningen!


För att liksom avsluta med något lättsamt får ni här ännu ett citat från damen. . .
På hotellet i Gävle där vi tog in en natt skulle jahg duscha. Tänkte i samma veva raka mej under armarna så jag tar fram rakhyveln.
N: "Mamma raka huvudet?"
Jag: "Nej"
N: "Mamma raka rumpan"

N har träffat en kompis här. En lillasyster till en tjej som också tränar här. Dom leker hela tiden att N är flickans barn. Dom har roligt ihop när inte N sätter sej på tvären.
N åt yoghurt inne på vårt rum igår & lat som jag är har jag inte gjort mej av med förpackningen. Så en halvförpackning står på boret.
Imorse var dom inne på rummet & lekte & flickan sade att N kunde ju äta lite yoghurt. Men jag sade att de nog inte var så smart eftersom den var gammal & stått framme hela natten.
När sedan N sitter vid bordet & börjar pilla lite med förpackningen säger flickan att hon ska låta bli att äta den. För då blir hon gammal!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0