Alvin, den där Alvin. . .

Assistenten/fastern anlände till vår enkla bonad där kring 23.00 igår. Barnen vaknade till liv. N, den där ungen som tycks förstå vikten av nattsömnen hade inga problem med att somna om. A däremot, den där ungen som inte har det vettet tycktes aldrig somna om. Lite orolig inför träningen var jag därför under morgonen. Skulle han orka hålla sina blå öppna?
Hur det då blev? Han var världens duktigaste. Impade på assen & fastern. Lyckades med övningar som han tidigare inte kunnat. Jag undrar, hur långt kan han nå?
Han tycker det är så roligt så under rasten har han ingen ro i kroppen alls. Han vill bara fortsätta.
Leka & utmana sej själv!

Den här Lillan då. Hon trivs här. När vi säger att vi ska åka hem (då jag & T menar här i Göteborg) blir hon lite förtvivlad & säger NEJ. Hon vill inte hem, hem.
Hon sover bra, äter bättre än någonsin (TACK TACK TACK), leker med dom andra barnen (bråkar en del också. Hon har blivit fasligt duktig på att säga NEJ & roffa åt sej så mycket leksaker som möjligt som ingen annan sedan får röra vid).
Fortfarande blöjfri under dagen. Endast blöja under natten, bil/bussfärdar & stadsbesök.

& som avslut, ett N citat!
-Pappas pink är gult! Det vill jag också ha.


Kommentarer
Postat av: Josie

Underbara ungar!

2010-08-24 @ 23:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0