vilken dag, ja jag säger då det!

Nu på förmiddagen har vi varit på hjälpmedelcentrum för att A skulle få testa den andra rullstolen. Den var toppen & A satt som en kung i den. Alla var vi nöjda & glada. Ja, vi var några styckan. Hela familjen så klart. N som givetvis blev åksjuk & kräktes just när vi skulle till att hoppa ur bilen. Återförsäljaren, arbetsteraputen & teknikern från habiliteringen & en kvinna som verkar sköta uppköp & ansökningar. A är tydligen den första här uppe att få denna rulle så därmed ville dom se & höra vad återförsäljaren hade att komma med.
I ett litet rum utfördes utprövningen. I en doft av N´s kräk.
Nu ska en beställning skickas iväg & sedan skall rullen sättas ihop med dom tillbehören A behöver. Sedan sker visst en massa pappersarbete som tydligen brukar ta ett tag. Men dom hoppades att allt skulle vara klart tills innan vi åker ner till Göteborg.
Är verkligen nöjd & glad att vi äntligen tyckts hitta ett bra sittande till A!

Detta är rullstolen A har nu. En Panther. Dock har A mer tillbehör på sin & ett annat styre.

Detta är den nya. En Delfi Pro från Anatomic Sitt.

Dock får man aldrig åkpåse eller regnkappa till. Utan det är tillbehör man får betala själv. Blir väldigt intressant att få kostnadsuppgifterna från återförsäljaren sedan. Har som en aning om att det kommer handla om ett par kronor. Dessutom vill vi köpa en lekbåge. Den fäster man bakom sitsen som sedan går upp ovan huvudet & sedan kan man fästa leksaker på den som A kan leka med.

Men den bra dagen slutar inte här. När vi nu kom hem låg ett paket från nelly.com i brevlådan. Denna ursöta klänning har jag klickat hem. . .

Embroidery Halter Dress SEK 399, Rare Fashion - NELLY.COM

Jag tänker att den skulle sitta som ett smäck på kroppen min under ett bröllop i sommar. Då tänker jag så här, vem skulle kunna gifta sej i sommar?

Hmm. . .

Min kusin E kanske? Jag framför i alla fall mitt önskemål här, kanske du & C skulle kunna slå på stor i sommar?

Eller så kanske syster & U kunde ta sej i kragen & besöka en präst?

Hursom, ni kan väl tänka på saken?

Om inte annat är den snygg i alla fall. Den kommer säkerligen vara flitigt använd i sommar!


Kommentarer
Postat av: madeleine

jämarns vilken snygg klänning ;)

2010-04-07 @ 16:59:07
URL: http://myddis.blogg.se/
Postat av: Nisse

Ja, och varför inte faster och N. !!!!

2010-04-07 @ 17:23:40
Postat av: Elin

Hej du lilla kusin!!

Så vitt jag vet kan de väl lika gärna vara du och T som står på tur att komma sig till prästen...för du har väl oxå bara en ring på fingret och då saknas ju en!! Kom till skott nu...vi väntar på inbjudan!

Kram på er//Elin

2010-04-07 @ 18:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0