läsfröken

God eftermiddag alla läsare!

Jag & N har alldeles just stigit innanför dörrarna här hemma. Där någon gång vid 09.00 lämnade vi huset för ett besök på ÖF. Där det var trevligt som vanligt. Timmarna där avslutades med att jag blev läsfröken. Fröknarna skulle nämligen iväg någonstanns & när samlingen på slutet var avslutad frågar en av fröknarna om någon förälder kan tänka sej att läsa för barnen som vill höra saga (det görs varje gång efter samlingen). I samma veva ställer jag mej upp & fröken trodde då givetvis att jag anmälde mej frivilligt (vilket jag inte gjorde). Hursom slutade det i alla fall med att jag läste för barnen som ville lyssna. Önskar dock hade man hade en roligare berättarröst, men barnen verkade uppskatta bokläsandet i alla fall.
Sedan gick vi för att äta god thaimat tillsammans med J & J. Där charmade barnen in sej hos personalen så det stod härliga till.
Traskade sedan vidare till kommunhuset. Till banken. Tillbaka till kommunhuset. Tillbaka till banken. Sedan hem. Då ville N gunga tillsammans med morfar. Eller hon gunga & morfar ge fart. Så vi var ute ytterligare en stund. & nu sitter vi här. N trött som bara den kikar på lite barnTV. 

I afton får A ännu mer besök som vill fira hans födelsedag. Ännu mer paket & ännu mer glada miner! Tipp topp.

Imorgon är det lunchdejt som gäller som sagt. På eftermiddagen beger sej familjen till hotellet här i byn för att äta mat & deltaga vid fredagskrysset. Vilken bra dag det blir, det vill jag lova.

På lördag ska jag & barnen testa det nya leklandet i Umeå med systeryster min. T skall ha någon form av hockeyturnering med sina kompisar. Inte på riktigt, utan på tvspel. Jag skrattar varje gång dom gör sina scheman & planerar en hel vecka innan.

På söndag ska vi försöka ta oss iväg för att handla lite saker vi behöver inför resan nästa söndag.

Vilken helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0