lär känna mej ännu bättre

Följande som ni kommer till att läsa kommer ge er en bättre bild av mej. För det som hände nu på förmiddagen är så jag att det bara skriker om det. Varsågoda, läs & skratta!

1. Förra tisdagen när jag & A åkte på habiliteringen för att bada lämnade jag min börs hemma eftersom jag trodde vi fortfarande hade högkostandsskydd vilket innebär att man inte behöver betala något för sjukresan. Men så var då inte fallet. Högkostandsskyddet hade gått ut & chauffören önskade 80 kr. Förklarade då att inga pengar hade följt med på resan. Chauffören tog det med ro & sade att dom minsann visste var vi bodde så där på skoj. Vi kom hursom fram till att vi skulle betala dom där 80 kronorna idag istället. Men då kommer vi till punkt 2. . .
2. Det har blivit hårdare regler när det kommer till sjukresor & i torsdags fick jag veta att A inte har rätt till sjukresor längre för våra badstunder på tisdagar eftersom A inte går i en grupp ledd av en sjukgymnast. Därmed blev dagens bad inställt eftersom vi inte tar oss dit på annat sätt. Därför ringde jag ägaren av taxibolaget vi åkte med imorse för att fråga var jag skulle lämna pengarna. Jag var välkommen hem till honom.
3. Så när min fader kom hem från jobbet klockan 11.00 gick han & barnen ut på gården för att leka & jag hoppade på hojen för att lämna pengarna & samtidigt svänga in på apoteket för att hämta ut medicin till A.
4. Lämnar pengarna & cyklar vidare till banken. Tar ett kontouttdrag från automaten. Går sedan in på banken för att aktivera ett annat kort. Går ut till automaten & väljer en kod på det här andra kortet.
5. Cyklar vidare till apoteket (för dom som bor i byn vet ju vilken kort sträcka detta handlar om). Går in på apoteket. Tar ett paket alvedon som fader beställt med mej. Det blir min tur & jag berättar vilka mediciner jag vill beställa till A. Givetvis har jag glömt bort att recepten är slut & en förnyelse behövs. Så jag får bara betala för alvedonet. När jag då öppnar börsen ser jag att mitt kontokort är borta. Alltså inte det som jag nyss aktiverat, utan det jag gjorde kontoutdrag på. Grips av panik men försöker spela lugn. Betalar med lösa slantar jag hade med mej.
6. Upp på hojen & tillbaka på banken. Under den korta stunden hinner jag tänka att jag kastat kortet tillsammans med kontoutdraget i sopkorgen. Försöker spana igenom den lilla springan på sopkorgen men ser inget. In på banken & frågar om man kan öppna sopkorgen på något vis. Det lyckas vi inte med. Så det var bara att spärra kortet & hålla tummarna att det hinner komma ett nytt innan vi åker. Troligen inte dock. Men några fick sej nog ett gott skratt där inne på banken i alla fall. Jag är så virrig så det står härlig till ibland. Samtidigt, nu får T stå för allt så länge. Passande ändå, när jag tänkt shoppa så mycket i Göteborg!

Jag ska verkligen inte stressa. Verkligen inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0