känsliga bör ej läsa

Ännu mer kräk under natten för N´s del. I sin egen säng, i vår säng & i mammas händer. Nu önskar hon bara vatten. Inte ens en kaka kunde jag locka med.
A verkar inte ha insjuknat ännu. Jag skriver ännu då jag har svårt att tänka mej att han faktiskt skulle klara sej ifrån detta. Men hursom har han varken kräkts eller bajsat oroväckande bajs.

Vi som verkligen behövde dra oss in till Umeå för lite handling inför resan. Tror dock att det kan vara lite svårt att få barnvakt till en liten kräkare. Känns som att det är få som vill utsätta sej för risken att bli sjuk. I alla fall syster min, hon brukar annars komma ner på ett litet morgonbesök. Men idag skickar hon iväg ett sms istället & frågar hur det går. Syster har alltid haft en fobi mot magsjuka. Jag däremot har nog aldrig tyckt magsjuka har varit speciellt hemskt. Det här med kräk & bajs tar jag med en klackspark. Jag kan med ro torka & vabba utan att själv vilja kräkas. T har inga problem med A´s kräk men härom veckan då N blev åksjuk klarade han inte av att ta hand om det. Han klagade på lukten & klumparna. A har aldrig klumpar i sitt kräk eftersom han inte äter fast föda i sådan stor utsträckning.

Detta blev väl kanske det mest otrevliga inlägg jag skrivit så här långt. Ni får ha överseende med detta. Ett trevligare kommer säkert under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0