första träningsdagen

Så var det morgon igen. Utvilad även denna dag då jag slocknade tidigt igår. Barnen lyckades i alla fall hålla sej vakna lite längre igår. T smög ut för att äta kvällmacka & va sedan uppe till 01.00 då han träffade på en annan pappa ute i matsalen.

Ja, så hade vi vår första träningsdag igår. Det är 6 barn i A´s grupp. Det är två styckna som aldrig testat detta förut, vi & en pojke på 2 år & hans mamma.
& vi var båda två lite skeptiska när träningen var slut. Först var det lite svårt att utföra vissa övningar själv med A då han var som spagetti igår, men eftersom dom är två tränare fick jag hjälp till & från. Sedan kände jag mej osäker. Hur mycket får jag hjälpa honom?
Konstigt nog protesterade A inte en gång. Vilket jag trodde då jag började inse att vi skulle ändra lägge rätt mycket. Från sittande till liggande.
Man sjunger hela tiden till varje övning. Dom peppar & i slutet på passet sade tränaren till varje barn vad dom varit duktiga på.
Pratade efteråt med föräldrarna som varit här både två & tre gånger tidigare hur dom upplevde träningen från början & många kände igen mina tankar så det känns bra. 

Innan träningen igår tog vi en lång promenad in till centrum. När vi kom tillbaka trodde alla vi gått till stora centrum & tyckte vi varit så duktiga. Men riktigt så låg det inte till. Vi knatade till ett mindre centrum vilket tog cirka 45 minuter. Testade sedan att ta buss tillbaka.
Idag ska det tydligen regna så förmodligen håller vi oss inne & leker med dom andra barnen.
N fortsätter ha att roligt. Hon hittar nya kompisar för varje dag som går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0