en sådan där dag med massa härliga känslor

Så här ser det ut. Solen skiner & värmer oss. & så har den gjort sedan tidig morgon. Vi har spenderat mest hela dagen ute. N leker med A´s gudfar M. Dom har varit ute & cyklat bland annat. A sover i en solstol nerbäddad. Jag lutar mej tillbaka & tycker det är toppen. Snart är det sommar. Men framför allt åker vi snart ner till Göteborg & har lite försommar där.
T byter däck & tvättar bilen. Snart ska vi käka middag, onyttig.

Vi har ätit glass också. Isglass, för det är vad man ska göra då det är varmt ute. A har testat sin nya gå-stol utomhus. Hjulen var icke optimala för att ha ute, men A tycker den var rolig. Speciellt när jag sprang med honom. Skorna blir uppnötta.

N håller sej vaken hela dagen & vill inte höra talas om någon vila. Hon tar vara på dagen & njuter av att slippa hemmets väggar. Mycket mer frihet. Jag tittar på henne & fylls av glädje när hon går i vattenpölarna. När hon gräver i gruset. När hon tittar upp på mej & ler. Det ögonblicket är lika underbart varje gång.
Barnens kusin T & hans kompis M har kommit förbi några gånger. Då blir N alltid lika glad. Dom är snälla & leker en stund med henne innan dom försvinner igen.
A har börjat få bättre hand-/arm-motorik. Så idag har han klämt & kännt på sitt ansikte. Trycker på ögonen. Drar i munnen. Nyper sej i näsan. Jag kikar på honom & blir lycklig av framstegen han gör, den enorma kraften han besitter är helt makalös.
Vet ni. Mina barn är så enormt fantastiska. Dom utforskar livet & jag älskar det. Dom lär sej nya ting varje dag & utvecklas fort. Jag hinner inte med & undrar, vart ska detta sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0